lørdag 23. februar 2013

Ustruktert uke

Denne treningsuka har ikke gått helt etter planen og da er det ingenting annet å gjøre enn å gjennomføre opprinnelig plan en gang til, siden jeg ikke klarte den mer enn 50%. Slikt skjer. Jobbreise, håndballturnering med guttene som stjeler en verdifull lørdag formiddag og store deler av ettermiddagen - som gjorde at dagens løpetur på 12, 6 (viktig å få med alle hundremeterne), ble påbegynt klokka 17.15.

Ustrukturen har ikke bare dreid seg om å gjennomføre planlagte antall kilometre, jeg har ikke hatt pulsklokka tilgjengelig på et par uker fordi den har ligget på lading i et hus en kilometer hjemmefra, og så passer det aldri å hente den. Da det endelig passet, huseieren var hjemme og jeg bare skulle plukke den opp i forbifarten på vei til flyplassen onsdag morgen, endte det med en kopp kaffe, en kort prat og så kjørte jeg avgårde uten klokka. Litt seint å snu når man har et fly å rekke. Vel - Endomondo er en venn i nøden, men ikke i dag. 25 % batteri igjen på iPhonen er tydeligvis ikke nok når man skal ut på lengre enn 7 km, ja, for den tok slutt etter 7.07 km. Utrolig batterisluk. Stengte ned de andre appene og skrudde av 3G, men nei...  Kanskje var det at jeg stoppet etter 6,3 km, da jeg var halvves, for å knipse et bilde av omgivelsene som snart sier VÅR, ikke vet jeg.



De siste 5,5 km måtte derfor løpes hjemover på lykke og fromme, uten Endomondo-dama som hvisket oppløftende tall for hver kilometer som ble passert.

Slik var planen for inneværende uke (hva har blitt gjennomført, står i parentes);

Økt 1: Langkjøring 12 km (14 km med 5.10 i snitt per km)

Økt 2: Fartslek, 3 km oppvarming, 6-5-4-3-2-1 min, jogg rolig 2 min mellom dragene, 3 km rolig (konkurranse, SRM 3,3 km)

Økt 3: Langkjøring 14 km (12, 6 km med ca 5.10 i snitt per km)

Økt 4: 45 min løping (Bislett innendørs, 45 min, 8,2 km)

Økt 5: Rolig langtur 2 timer (gjenstår å se hvor langt jeg løper på søndag 24.02)


Det vil si at jeg ikke har fått kjørt intervall denne uka - må velge mellom rolig langtur eller intervall søndag, tenker jeg. Hm...

Men som det står i Grete Waitz-programmet: Når treninga ikke går som planlagt, kjør uka en gang til, eller flere ganger, om nødvendig.

Don´t worry, be happy...



2 kommentarer:

  1. Du er den flinkeste jeg vet Trude!! Så en ustrukturert uke gjør ingen verdens ting. Du er absolutt en stor inspirasjon <3 Keep up the good work :)

    SvarSlett