tirsdag 5. februar 2013

Intervall-opptur

På programmet i dag stod 10x2 minutter intervaller, innledet med 3 km oppvarming, for så å avsluttes med 3 km nedtrapping. Planen ble fulgt sånn 95%, jeg løp 3 km oppvarming, kjørte videre med samtlige ti drag og avsluttet med 13 minutters løping (som ikke ble 3 km, men 2, 3).


Var ikke helt i modus for mølleløping i dag, siden det bare var to dager siden sist - det beste er å løpe ute. Men av og til må man ta noen snarveier, og i dag tilsa logistikken at mølla på SATS var å foretrekke.

Hadde husket musikk på øret, men ikke før jeg hadde trykket på startknappen, kom jeg i prat med en hyggelig herremann i 60-årene, som også var ute i samme ærend som meg; intervaller.

Og timen på mølla fløy som bare det, tida går fort i hyggelig selskap. Vi pratet om maraton, type intervaller, løypevalg i distriktet, treningsfrekvens per uke etc.

Resten av ukas treningsøkter blir nok utendørs, og forhåpentligvis klarer jeg å holde meg til planen og dermed inkludere en tur på over 20 km før søndag. Satser på det, iallfall. Liker når uka har fått en flying start, og gleder meg til fortsettelsen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar