mandag 4. februar 2013

Menn i Audi

Dagens økt: 14 km i moderat tempo, ifølge Grete Watz-programmet (3-3,5 timers-programmet) - og slik ble det.



Åpnet litt vel rolig, la meg på 5.30 i starten, men økte raskt til ei km-tid på rundt 5.15, som jeg følte var behagelig nok i regnværet. Løp på asfalt hele tiden, og da jeg var kommet litt over halvveis, måtte jeg løpe ut i veien pga litt glatte fortau. Der var tilfeldigvis også Figgjos største sølepytt, og i kombinasjon med en stk mann i en stk snaisen Audi, havnet pytten over hele meg. Det er da det er kjipt at man har 7 km igjen av økta... Ikke hadde jeg provosert vedkommende med å løpe midt i veien, men holdt meg fint inntil veikanten. Jeg ble verken imponert over Audien eller vedkommendes kjøreegenskaper, for å si det mildt.

Dagens opptur og kudos til den koselige bonden som skulle ut for å gi sauene sine mat idet jeg løp forbi. Han tok bølgen da jeg passerte:-)  Synd jeg ikke fikk knipset han, men sauebilder ble det...



Dagens kilometertider:



Kommentar: Jeg velger som regel alltid å starte relativt rolig, kommer aldri ordentlig i gang før jeg har løpt i 15-20 minutter, noe også km-tidene ovenfor viser. I dag tenkte jeg litt fartslek, og prøvde å øke farten betydelig da det gjenstod 5 kilometer. Klarte ikke helt å opprettholde under 4.50 helt inn, dels på grunn av sterk motvind - men beina kjentes gode og lette, det er det viktigste.

2 kommentarer:

  1. Jeg kaller de Audioter, en helt spesiell rase som forekommer i trafikken. Kjennetegn er konstant filskifting, akselerering (tross rushtrafikk) og rumpekjøring. Fletting er et konsept de velger å ikke delta i. Jeg mistenker også at de kobler bort (hahaha, beklager... BETALER noen for å koble bort) blinklysa.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den hendelsen jeg refererer til, var så unødvendig, sjåføren så meg god tid i forkant.. Men, men, noen tror de eier veien..

      Slett