torsdag 6. september 2012

Veslemøyløpet

Neida, lørdagens løp i Arne Garborgs rike er ikke bare for kvinner, og du trenger heller ikke løpe for å delta. Her er klasse både for løpere og de som bare vil gå i jærforfatterens fotspor. Det er gratis deltakelse for alle.



Kort fortalt:

Lørdag 8. september går det første Veslemøy-løpet av stabelen, med start i Knudaheio, like ved Garborgs skrivestue. Videre går løypa innom heimen hans på Garborg, deretter bærer det opp mot Time kyrkje, før deltakerne løper inn på Arne Garborgs vei, og ender opp i Hulda Garborgs vei, like ved det nyåpnede Garborgsenteret.

Lengde:

15 km, og arrangøren frister med lite bakker, hele løypa har et nettofall på 130 meter, så dette lover jo godt.

Praktisk:

Møt opp ved Storstova for gratis buss kl 12. 30. Registreringen foretas ved startområdet, selve løper begynner kl 14.00


Arrangør:

Bryne friidrettsklubb, Undheim idrettslag og Garborgsenteret.

Foss i Bryne sentrum

5 kommentarer:

  1. Lykke til på lørdag! Skulle gjerne vært med selv og hadde det ikke vært fordi vi drar på ferie lørdag så hadde jeg nok vært med selv også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Riktig god tur (til varmen, antar jeg..) Hadde vært kjekt å se deg igjen på hjemmebane, men du får løpe litt på ferie istedet. Håper alt står bra til med deg:-)

      Slett
  2. Tror du jeg er "restiuert nok" fra forrige lørdag, til å være med på dette løpet også? Kan jo bare ta det som en treninstur også. Jeg spør deg jeg, siden du har litt mer erfaring enn meg på slike ting :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir ikke noe speed over meg iallfall... Har bare lyst til å prøve løypa. Egentlig passer det ikke inn med treningsopplegg eller andre gjøremål... Er vel ikke helt restituert etter lørdagen, nei... Regner vel en drøy uke for å få en halvmaraton-konkurranse ut av kroppen, men det er jo også individuelt. Jeg har løpt 39 km etter lørdagen....

      Slett
    2. "Ikke noe speed over deg" ? Hehe, nei sikkert ikke! ;) Det sier du alltid :)

      Slett