torsdag 20. september 2012

Jobben min

Dette er ikke et treningsinnlegg, men det får heller stå sin prøve. Kom bare over en masse bilder og fikk lyst til å skrive om jobben min som journalist i Jærbladet. Jeg skriver litt om ulike tema, men er i utgangspunktet 50% på sport og den andre halvdelen på nyhetsfronten. Det gjør at ingen jobbdager er like - jeg liker uforutsigbarhet, og friheten yrket gir. Selv om jeg har to vakthelger i måneden, der jeg jobber både lørdag og søndag, veier fridager midt i uka opp for helgene.

 Bildet er knipset i slutten av mai, på det som må være landets vakreste strand.. Bore.


Jærbladet har kontor midt i Bryne sentrum, er landets største tredagers-avis (13 000 i opplag), og har 10 journalister i redaksjonen. Nedslagsfeltet vårt er de tre jærkommunene Time, Klepp og Hå, med tilsammen 48.000 innbyggere.

Steingarder finnes det overalt... Fine farger klokka 14.30 i dag....


I løpet av ei arbeidsuke farter jeg mye rundt på Jæren, og må si at jeg har blitt veldig glad i landskapet, folkene og stemningen som rår i dette distriktet. Gjestfrihet, vennlighet og ydmykhet er stikkord som beskriver innbyggerne.

 Himmel og hav

For å illustrere allsidigheten ved jobben min, har jeg for eksempel i dag sittet og skrevet to sportssaker - et portrettintervju med ny Bryne-trener, og en annen sak om fotballklubben. Tre kvarter før arbeidsdagens slutt, ringte telefonen; en fisker hadde dratt opp en 13-14 kilos laks i ei av elvene noen kilometre unna. Da var det bare å slenge på seg støvler, ta med paraply og kjøre utover - deretter traske forbi kyr og møkkete jorder og ned til den aktuelle elva.

Benytter slike anledninger til å knipse noen blinkskudd, og deler noen av dagens foto her:






1 kommentar:

  1. Gotta love Jæren! Fine fine, Bore straen, - godt me sorpa og hærlige kyr! Flotte bilder, Trude!

    SvarSlett