onsdag 30. januar 2013

Vårfornemmelser, del 2

Treningsfri dag - restitusjon er en viktig del av treningen, noe det er greit å minne seg selv på med jevne mellomrom. Har brukt deler av kvelden til å planlegge de neste treningsukene - jeg kombinerer jo, som tidligere nevnt, to Waitz-programmer - av den enkle grunn at jeg synes det ene blir for "lett" og det andre for tungt...:-)




Det verste med oppkjøringa til et maraton som går av stabelen i april, er de mørke vintermånedene. Klapper meg selv på skuldra for å ha vært trofast mot asfaltstiene i januar i stedet for å trekke innendørs (tror det har skjedd 4 ganger av 20 økter).


Planen for de fire neste ukene ser slik ut:

Uke 6

Økt 1: Langkjøring 14 km (vanlig komfortabel fart)

Økt 2: 3 km oppvarming, 10 x2 min rask løping (1 min pause), 3 km nedjogg

Økt 3: Langkjøring 12 km

Økt 4: Rolig langtur, 20-22 km

Økt 5: 8-10 km (tilleggsøkt i forhold til programmet)


Uke 7

Økt 1: Langkjøring 14 km

Økt 2: 3 km oppvarming, 6x4 min rask løping (90 sek pause), 3 km nedjogg

Økt 3: 2 km rolig, 3 km rask/medium, 1 km rolig, 3 km rask/medium, 1 km rolig

Økt 4: 60 minutter rolig løping (tillegg i forhold til programmet)

Økt 5: Rolig langtur 1t 30 min



Uke 8

Økt 1: Langkjøring 12 km

Økt 2: Fartslek, 3 km oppvarming, 6-5-4-3-2-1 min, jogg rolig 2 min mellom dragene, 3 km rolig

Økt 3: Langkjøring 14 km

Økt 4: 45 min løping

Økt 5: Rolig langtur 2 timer



Uke 9

Økt 1: Langkjøring 12 km
Økt 2: Fartslek 2 km rolig, rolige drag 8-7-6-5-4 (3 og 2 min pause),
Økt 3: Rolig 8-10  km
Økt 4: 10 km konkurranse
Økt 5: Restitusjon etter konkurranse, 10-12 km 



Gleder meg til shortssesongen - liker både løse shortser og tights-varianten som går til midt på låret.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar