tirsdag 29. januar 2013

Vårfornemmelser, del 1

To løpeturer denne uka, på henholdsvis 10, 6 og 11, 1 km, hvor fokuset har vært rolig intensitet.





Kjenner jeg er inne i en periode der beina ikke kjennes så lette, men siden jeg har mer tro på aktiv hvile enn sofaslenging, får jeg vie denne uka til fire rolige økter + en intervalløkt innendørs.


Ikke at jeg under noen omstendigheter er tvunget innendørs på grunn av uhorvelige mengder snø eller glatte stier - nei, her er plussgradene med sitt nærvær og vinden fraværende. Men - i en kombinasjon av at jeg har lyst til å prøve ut dekket i Sandneshallen samtidig som en av guttene er på friidrettstrening, så blir det slik. Banelengden er 200 meter, så jeg håper å unngå å svimle etter en times økt...:-)


Om det ikke begyner å våres andre steder i landet, begynner iallfall vårlig treningstøy å innta hyllene. Lilla, lilla, lilla- og jeg har helt dilla.

Og så kommer det jammen meg nye lilla joggiser også. Asics Gel Excel 33 - for en flott fargekombinasjon.




Dette sier produsenten følgende om modellen jeg aldri har vært borti (men som jeg prøvde på foten og nesten ikke klarte å ta av meg igjen...):

En løpssko for den seriøse utøveren som har som mål å tilegne seg forfotsteknikk gradvis. På tross av skoens lave vekt kombinerer den god stabilitet med bra løpsfølelse Egner seg godt til intensiv trening og moderate løpeturer. Excel 33 er første modell som skal stimulere fotens naturlige bevegelse.

Høres jo ut som det er en modell jeg bør teste ut på intervalltrening og halvmaratondistanser.



Takk til Oddveig på G-sport Jærhagen for utlån av treningstøy og sko



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar