onsdag 16. januar 2013

5x5

Tirsdag kveld måtte jeg ty til mølla for å kjøre planlagt intervalløkt, på 5x5 min. Det var bikkjekaldt ute, 8-9 minusgrader ifølge informasjonen i bilen...

Turen gikk derfor til SATS med bil (2,5 km..., burde jo strengt tatt løpt sent nedover), og en date med tredemølla, årets andre. Var faktisk på mølla mandag også, av samme grunn. Gjennom lang tid har jeg blitt «herdet» for det meste av vær og har trosset regn, vind og litt kulde ved å kle meg riktig. Men i går stoppet jeg da jeg stakk nesa utenfor dørstokken.



Oppvarming: 10 minutter på hastighet 9.0

Intervalldel: 5 minutters-sekvenser med 2 minutter pause mellom dragene, hastighet 13.0

Nedtrapping: 15 minutter på hastighet 7.0-8.0

Total tid: 58 minutter





3 kommentarer:

  1. Well done!! Takk og lov for møller på denne tiden av året.

    Skulle kjøre samme økt ute med løpegruppa i går, men i 12 minusgrader (og bittelitt, men bitende vind) stemte alle for distanse i stedet for intervaller og medfølgende sluking av iskald luft. Dermed blir det en bedre kontrollert økt på mølla i dag. Snart blir det bedre løpetemperaturer igjen... (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg skal på rolig langtur i morgen kveld, bedre å roe helt ned. 8-10 minus her er så uvant. Og så er det rått i lufta i tillegg, og da føles det ekstra bitende....Langtfra den tørre og fine lufta dere har østover:-)

      Slett
  2. Jeg prøvde å løpe ute i dag; datt på første nedoverbake og slo meg i kneet. Mølla er tingen!!! hos oss er det -16 i dag!

    SvarSlett