tirsdag 11. desember 2012

Luke nummer 12

Nytt løp. Prøver å skrive om løp og treningsøkter verdt å huske fra 2012, annenhver dag. I adventskalenderens tolvte luke, skjuler det seg et halvmaraton, Solastranden halvmaraton 28. januar.

Jeg hadde ikke løpt halvmaraton, iallfall ikke med offisiell tid, siden september 2011, altså fire måneder i forveien, og var ganske spent på om jeg ville perse fra 1.52. Målet var utvilsomt å komme under 1.50, noe forholdene og løypa tillot denne januarlørdagen.

Jeg blir alltid så nervøs i startområdet, føler alle ser så proffe og raske ut. Heldigvis har jeg den egenskapen at jeg stenger omverdenen ute så snart startskuddet har gått - det varer iallfall ikke lenge før nervøsiteten slipper taket. 

Som navnet tilsier, går løypa langs vakre Solastranden (nei, bildet er ikke tatt på løpsdagen, men i september..)


Ei enkel løype uten en eneste bakke, iallfall må den eller de ha gått meg hus forbi. Vi løp to runder a 10,5 km, sånn ca, første runden var selvsagt 100 meter lengre. Husker at jeg løp nokså jevnt hele tiden, og som det framgår av Garmin-loggen nedenfor, er det ikke så veldig stor variasjon i snitttid per km. Ser at jeg hadde en litt rolig periode fra 14-17 km, og det var sikkert lur, når jeg ser på kilometrene som gjenstår. Hadde krefter igjen til å fullføre de fire siste på under 5.00 i snitt, og husker jeg løp forbi sikkert 20 deltakere de to-tre siste kilometrene - en herlig følelse.



Da jeg så på klokka idet jeg passerte målstreken, bare hoppet jeg over registreringsmatta, slik at jeg ble ropt tilbake og måtte løpe ordentlig over for å få registrert tiden..:-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar