torsdag 7. juni 2012

Lette bein

Jeg er i gang med oppkjøringen til Berlin, og i dag stod ukas tredje økt for tur. På programmet var 14 km langkjøring med innlagte 6x30 sekunders drag mot slutten. Jeg er faktisk glad i å løpe på asfalt, og stiller heller ikke store krav til løypevariasjon. Derfor ble det som utallige ganger før, løping på stien langs E39 sørover.

Løpeturen gikk unna før jobb i dag, greit å få den unna, før jeg kom til redaksjonen og kollega Trine hadde redigert denne fra gårsdagens sykkelstunt (klikk på linken for å se videoen). 

I starten varmet jeg litt opp med kilometertider opp mot 5.30, som jeg egentlig skulle holde fram til dragene, men i motsetning til går, kjentes beina ganske lette og fine.



Da jeg hadde løpt omtrent halvveis, kom jeg til Figgjo, og løp et par hundre meter ekstra bortover stien langs elva. Delvis sol, vindstille og 16-17 grader var perfekte forhold.



Løp også forbi tradisjonsrike Figgjo fajanse, som produserer porselensservise - hverm har ikke et kaffekrus fra Figgjo? Se hva som står under koppen din i neste lunsjpause...:-)



Returen gikk kjappere, med drivende godt tempo og fremdeles lette bein på de siste kilometrene. Litt tungt med de seks dragene mot slutten. De tok jeg for øvrig da det gjenstod 2,5 km og i god medvind, gikk det helt greit.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar