tirsdag 19. juni 2012

Ingen Helene Harefrøken

Jeg ser alltid fram til joggeturene som skal gjennomføres sammen med andre, og denne tirsdagen var intet unntak. Fant fram drikkebeltet, helte på med sportsdrikke, pleier å ha med et par flasker hvis turen overstiger 15 km, og i dag stod 16,5 på planen.


Om det var lørdagens løp som satt i, eller de 8,5 kilometrene som ble tilbakelagt i går som var problemet, vet jeg ikke, men fra første kilometer kjente jeg at dette kom til å bli tungt. Ikke antydning til Helene Harefrøken-lett-på-tå-bein i det hele tatt - de var sporløst forsvunnet.

Men når man er to, går alt litt greiere, og kilometrene tikket da avgårde jevnt og trutt. Vi valgte, som mange ganger før, å løpe rundt Stokkavatnet og Hålandsvatnet i Stavanger, og der går det mye opp og ned - litt for mye opp for min del, iallfall i dag.



Heldigvis er vi ganske «samløpte» og senser hverandres form, så det var ingen grunn til å skru opp tempoet, heller prøve å holde det rett under 6.00 per kilometer. Roooolige langturer er jeg dårlig på, så det trengte jeg.

 Ferdig løpt:-)

Vel i mål, klokket vi inn på under 1.38, helt akseptabelt - godt at vi la inn en sluttspurt de siste 200-300 metrene (ikke for å få ned tida, men for at de mannfolka i 50-årene som pustet oss i nakken, ikke skulle ta oss igjen...).



Resten av uka venter også en del kilometre, eneste hviledag blir torsdag....

Onsdag: 14 km med 6x30 sek drag mot slutten

Fredag: Rolig langtur 22-24 km

Lørdag: Rolig moderat tur, 12-14 km

Søndag: Rolig moderat tur, 12-14 km

5 kommentarer:

  1. Heldiggris som he så spreke løpeveninner......trur eg må få lurt nokon venninner til å berre elske løping......har ein vei å gå for dei har endå ikkje forstått vitsen.... :-) du banker km ser eg....nice

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er heldig som har Janne annenhver uke, og så bor jo Anne også i nærheten, i tillegg har jeg to andre jeg kan løpe med - likevel skjer de fleste turene alene, men minst to ganger i uka har jeg følge:-) tilbake til Waitz-programmet, sub 3.30 (og litt innom sub 4t) for å få inn kilometre, tror det passer meg bedre fram mot Berlin enn altfor mye fokus på intervalltrening. Det ga resultat for 10km og halvmaraton..

      Slett
  2. Sluttspurt er bra; viktig å dra ut steget etter en rolig langtur! God treningsuke videre ;-)

    SvarSlett
  3. Skikkelige mengder med kilometere du er oppe i nå. (c: Det er utrolig godt å bare løpe uten å tenke på nedtrapping og hvile (bare litt) omsider.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, befriende (hvis man kan bruke det ordet i en oppkjøringsfase) Faktisk ikke mer enn 101 dager til Berlin....

      Slett