onsdag 6. juni 2012

Ikke bare løping

....neida, jeg har ikke blitt bitt av sykkelbasillen, selv om jeg prøvde iherdig noen sesonger. Deltok i mitt første Nordsjøritt (91 km) i 2008 og gjennomførte fire år på rad med ymse opplevelser og resultat. Imidlertid bestemte jeg meg tidlig i år for ikke å melde meg på årets ritt som går av stabelen lørdag Det har jeg egentlig ikke angret på men i dag, da jeg skulle gjøre et stunt for avisa jeg jobber i, fikk jeg veldig lyst til å sykle likevel.



Men man kan ikke få til alt, og nå blir det i stedet jobbing hele dagen om Norges nest største sykkelritt, som går gjennom to av kommunene avisa dekker.

Som sagt før, jeg har ikke den verste jobben...Her på toppen av Tubakken, som er ca 400-500 meter lang og har 10 prosent stigning på det bratteste partiet. Det er bratt - tro meg. Syklet opp dit noen ganger i dag fordi vi skulle filme litt, og så måtte det hele foreviges på toppen av bakken, med brautende kyr i bakgrunnen. Vi er jo på Jæren.



Totalt syklet jeg vel 6 kilometer... hehe. I ettermiddag snører jeg på løpeskoene og tohjulingen blir pent satt i garasjen igjen.

5 kommentarer:

  1. 10% stigning er phy bratt!!! Been there og det var vel da jeg svarte med enstavelsesord.... for Tim han skravla og tråkka som om 10% skulle være helt padde-flatt; men det gjorde ikke jeg ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kan love at det bratteste partier suger krefter i beina, men det er alltid godt når man står på topp:-) Av alle steder i hele løypa, er dette den mest "fryktede" for mange, men jeg har heldigvis enda tilgode å gå opp.... Litt nedtur å sykle sammen med en som klarer både skravle og tråkke samtidig under slike forhold...Innrømmer at jeg kjente det litt i magen at jeg ikke skal delta i år. I fjor hadde jeg syklet 7-8 mil fordelt på to turer og kom inn på under 4.30 på 91 km, så det var jeg jo fornøyd med. I år får jeg stå i løypa og knipse bilder i det som sikkert blir en våt affære for de 12500 deltakerne...

      Slett
  2. Jeg for min del er mest opptatt av det ytre, og gir tommelen opp for outfit'en!

    SvarSlett
    Svar
    1. SATS er med, over alt. Eneste sykkelantrekket jeg hadde tilgjengelig. Eller, det vil si; tre SATS-trøyer:-) Tok selvsagt den fineste:-) Må si at jeg synes det er litt vemodig at jeg ikke skal sykle i SATS-pulja - å se flere hundre syklister i sorte og orange drakter = vakkert syn:-)

      Slett
  3. Du har ikke s[ verst jobb!!! Det stemmer. Jeg har bestemt meg at jeg liker ikke [ sykle, men for [ v're med barna skal jeg kj;pe sykkel bare feriepengene kommer og vi f[r se om jeg blir en sykkelentusiast. (det blir ikke noe ritt p[ meg!!!)

    SvarSlett