fredag 30. november 2012

Luke nummer 2

Kommer til å ta for meg ei treningsøkt og en løpskonkurranse annenhver dag i denne uhøytidelige adventskalenderen.

I dag falt valget på Orremila, lørdag 12. mars.

Som  navnet tilsier, skulle det løpes 10 km, og arrangørene, som har slitt med å få deltakere til dette koselige arrangementet, hadde mobilisert litt ekstra i forkant. Spesielt hadde de fått lærerne ved bygdas skole med på lag, og de hadde igjen rekruttert sine elever. Dermed ble det en god gjeng som la ut på de ti flate kilometrene på Jæren.

Siden jeg egentlig var på jobb og helst skulle komme i mål før vinneren, startet jeg nesten en time før alle andre. Da blir det med ett andre utfordringer enn når man løper bak en litt raskere rygg. Jeg startet ganske friskt, målet var å komme godt under 50 minutter, altså bedre enn 48 minutter. Alt under den tiden ville jeg være tilfreds med.



Den friske starten ødela ikke særlig for resten av løpet. Jeg holdt stort sett jevn fart inn mot mål, selv om de fire midterste viser en litt svakere kilometertid enn start og avslutning. I midten av mars er det nesten uten unntak, gode løpeforhold på denne kanten av landet. Nærmest vindstille, bare veier og opphold, samt opp mot 8-9 plussgrader er tilnærmet lik optimalt løpevær.

På lokale løp er det alltid kjekt å treffe på kjentfolk - vi er en god gjeng damer som har truffet på hverandre og som konkurrerer, på helt uhøytidelig vis, oss imellom. Tror jeg trakk det lengste strået denne gang. Sluttida 46.44 var personlig rekord for meg.


Dagens julegavetips:

Denne ønsker jeg meg, fiiiin Nike-genser i freshe farger




1 kommentar:

  1. Særs sprekt å løpe inne til PB når man løper alene!!! Det sier en hel del om hva du er i stand til.

    DEN genseren prøvde jeg i går men jeg landet på at jeg ønsker meg litt mer en annen Adidas genser.... den var nemlig en tanke mer behagelig i stoffet syntes jeg. Men den der er griselekker den også! ;-)

    SvarSlett