lørdag 10. januar 2015

Nye skofristelser

Det er alltid noe som rører seg i løpeskohimmelen, særlig for skonerder som meg. Jeg simpelthen elsker joggeko, har alltid gjort det. I løpet av årene har det blitt en solid samling, tør ikke tenke på hvor mange tusenlapper som har røket, men det er tross alt en "sunn" hobby.

Akkurat nå er dette mine favoritter på beina - jeg alternerer mellom tre par, i tre forskjellige merker.
Adidas er et nytt bekjentskap for meg, men den rosa varianten som snøres på beina mine til mølleøkter og middels lange turer, har svart til foventningene. Jeg er positivt overrasket over Adidas Boost energy. Lette på foten og god passform, og med det jeg opplever som god støtdemping.

Fin-fin julegave, mottakeren ble særs fornøyd med nye Adidas-sko



Så er det den gamle traveren, Asics Gel Kayano, modell 21. Den er nettopp ankommet butikkene, og jeg er så heldig å ha fått tak i et par. Det er NY Marathon-edition, som tidligere kun har vært til salgs på messa under NY marathon i november hvert år. Jeg har to av disse spesialutgavene fra før, synes de er spenstige i fargen og designet og så er de jo veldig safe å løpe langt på. En favoritt som aldri går av moten, jeg klarer ikke å ikke ha et par Kayano i samlingen. Passer stort sett de fleste føtter, og har solid støtdemping og suveren stabilitet. 
  



Nike Lunarglide
 

Disse kjøpte jeg i sommer, og brukte de ikke så mye i starten. De siste månedene har de likevel fått vært med på flere langturer av 20-25 km-sorten, og jeg er veldig fornøyd. En allrounds-sko, som kjennes myk og lett og med god nok demping. Liker å ha denne i samlinga mi, og som dere ser, det er stor forskjell på å løpe i ruskevær og strålende høstvær...




Nike Pegasus


 Denne spenstige modellen snuser jeg litt på. Har ikke hatt den før, men liker så godt fargene og egenskapene, at jeg vurderer det som mitt neste par - en gang utpå våren. Beskrives av produsenten som en mellomlett sko, som bygger for fart. Ikke feil. I bakgrunnen ses ny modell av Lunarglide, den samme jeg har i hvit, blå og rosa og orange, som på bildene ovenfor.

Herremodell - Nike Pegasus



Herremodell Asics gel Kayano 21

Bilder fra G-sport Jæren - følges på Instagram: @gsportklepp @oddveigodland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar