fredag 24. januar 2014

Ny Asics-favoritt

Det er lett å gå seg vill i løpeskojungelen, men tror jeg har landet på riktig modell for de raskeste øktene med Asics Gel Super J33. Ifølge produsenten er hurtighet stikkordet. Løpesko fra Asics handler først og fremst om støtte og støtdemping, og denne modellen er en minimalistisk tilnærming til et mer naturlig og raskere løpesteg.


Asics Gel Super J33




Skoen veier bare 208 gram (jeg har løpt på sko som veier 175 gram, og det er i letteste laget for en relativt «tung» løper som meg), mens modellen Asics DS Trainer, veier 240 gram. Det er denne jeg brukte mest i forkant av New York Marathon, men etter 7-8 mnds løping, var de utslitt og forsvant i søpla umiddelbart etter løpet...

Asics DS Trainer 

Til sammenligning, veier Kayano-modellen, som jeg har sverget til i minst 15 år,  280 gram. Den er imidlertid fremdeles en favoritt på de lengste treningsturene.


Asics Gel Kayano19 (øverst) og Kayano 20


Men - tilbake til denne Super J33. Det som skiller den fra andre lettvektssko, er at den har samme støtte som tyngre Asics-sko, noe som passer meg bra.



Videre skriver produsenten følgende:

«Skoen passer best for de som øsnker seg en nummer to-sko til de raske treningsøktene, eller til de som jakter gode tider på alt fra 10 km til maraton». Som musikk i mine ører. Gleder meg til jeg har løpt dem inn.




Takk til Oddveig hos G-sport Jæren som, etter min mening, har best utvalg i løpesko. Verdt turen:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar