mandag 13. august 2012

Allsidige Alta

En jobbreise til Alta gjennomføres ikke uten joggesko og treningstøy vel plassert i kofferten. Med løpefri lørdag var jeg klar for ei litt lett økt søndag, og siden jeg skulle tilbringe noen timer i fly, regner jeg med at det ville være godt å løsne opp litt. Kom til Alta i 15-tiden, sjekket inn, og tre kvarter senere var jeg på beina, og løp litt sånn på lykke og fromme.

Sneik til meg å bruke mobilen som kamera rett før landing..


Når man ikke er kjent i området, og i tillegg hadde glemt klokka med GPS, måtte jeg ty til Endomondo-appen. Problemet er bare at jeg ikke kan se tallene mens jeg løper siden telefonen er festet på armen. Jeg bruker nemlig iShuffle til musikken, den går ikke via mobilen, slik at jeg hadde fått informasjon fortløpende på øret.

 Jeg bestemte meg derfor å bare løpe i en retning, og når jeg hadde løpt i 20 minutter, var planen å snu igjen. Tok en liten avstikker så jeg kunne stoppe for å ta et bilde ut mot sjøen, problemet var da at jeg glemte å stoppe tiden på Endomondo, slik at den ene kilometeren ser det ut som jeg har krabbet og ikke løpt...

 
Løp under fine forhold, for vindstille og 15-16 plussgrader er vel godkjent på disse traktene. For man vet man er langt nord når skilt med reinsdyr dukker opp, og det står Lakselv og Kautokeino ovenfor.


Som nevnt, målet var ikke å løpe langt og fort, snarere kort og rolig. En liten stopp på noen minutter for å fange noen motiv er inkludert i sluttiden, som jeg tror kunne krøpet under 40 minutter hadde det ikke vært for at jeg glemte å stoppe klokka....



.... og kampen jeg dekket, Alta-Bryne, endte ikke godt for jærbuenes del. Det er fjerde gang jeg er på jobb her oppe, og ikke én eneste gang har det endt med Bryne-seier... Da er det en liten trøst at jeg bor på et lekkert hotell, Rica, i den nye fløyen og har rom med en helt grei utsikt...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar