fredag 25. mars 2016

Fra kne til rumpe

Løpetightsen er kortere enn noen gang. For min del har det gått via knelangt, til midt på låret og nå en variant som går like under rumpa.

 
Innafor eller ei med kort-kort tights? Det er i hvert fall behagelig å løpe i.


For en stund siden hadde jeg en diskusjon med løpevenninna som driver G-sport Klepp. Jeg hadde vært og fått trykket på navn og flagg til ny maraton-trøye som skulle med til Dubai. Det dreide seg ikke om overdel, men om underdel, og det var da jeg kom ut av prøverommet med en variant jeg hadde nappet med meg fra hylla, samtalen om underdeler startet.

Hva løper folk i om dagen? Vi må jo henge med...





For min del har utviklingen vært knelange tights, tights til midt på låret, en enkelt opptreden med løpeskjørt (i maraton - ellers var løpeskjørt et yndet plagg i lang tid, selv om jeg ble sett dumt på da jeg tok i bruk det første i 2012 eller noe slikt), shorts og nå  - hold dere fast - en enda kortere tighs enn den som rekker midt på låret, mer på lengde med en shorts.

Det er i grunnen litt morsomt å registrere hvordan jeg (og min venninne) har endret oppfatning. For kort tid siden var en sånn superkort tights, i mine og min venninnes øyne, forbeholdt toppidrettsutøvere. Det er de som er med i store mesterskap som er forbeholdt «retten» til å bruke slike korte underdeler.

Men nå er jeg der selv. Og den kort-korte tightsen fikk sin debut i 25 grader i Dubai, etter en testtur på mølla i forkant. Nå er den fast følgesvenn på innedørstrening og har også blitt testet utendørs på en av de flotte vårdagene nylig.

 Den korteste tightsen jeg har brukt hittil, fikk sin debut i Dubai maraton 22. januar 2016


Akkurat nå er den å foretrekke, men vi får nå se. Det er uvant, men behagelig. Og den er kanskje ikke SÅ kort som jeg vil ha det til.

Uansett - det er rart hvordan man bryter med tidligere oppfatninger.  I fjor sommer var det shortsen som var greia - selv om de fleste jeg vet om, løper i tights. Denne våren og sommeren blir det nok shorts i tights-variant.


Veien fra knelangt til rumpekort:

1. Den knelange tightsen kan jeg med sikkerhet si ikke kommer til å bli brukt flere ganger.


2. Lårkort variant - har løpt et par maraton med denne.



 3. Shorts - fremdeles å foretrekke. Gir ikke opp denne enda.


4. Kort-kort tights. Jeg må bare venne meg til den.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar