lørdag 24. august 2013

Vindparkløpet

Fant aldri helt den store flyten i dagens løp i 21-22 grader og med sterk motvind i store deler av  løypa, samt grus og skogsvei, så ble det langtfra pers på 10 km (eller 10.2, som løypa var målt til). «Heldigvis» var alle i samme båt hva tider angikk. Tror nesten samtlige løp 2-3 minutter dårligere enn «normalt». Normalt for meg er stabilt rundt 47 min på 10 km (har 46.31 som pers). I dag ble det 49.40 på 10.2 km, som var den nøyaktige distansen.

Jeg er nummer fem fra høyre, i løpeskjørtet. (Foto: Arrangøren)

Løypa i dag var 5x2 km, der de første 700 metrene var nokså flate/lett nedover på grus, før en liten stigning og inn noen hundre meter på en skogsvei med litt mykere underlag, og da vi kom ut av skogen og skulle ta fatt på den siste km før mål, kom vinden rett imot, og jeg synes det var vanskelig å opprettholde tempoet. Startet som vanlig bra den første km, før jeg skulle justere ned med noen sekunder per km, men jeg fikk aldri den helt store flyten - kanskje et signal at 10 km er noe kort (?!) - jeg kommer liksom ikke i gang før jeg har passert 4-5 km. Men - i dag var altså forholdene like for alle, og et kjapt bilkk på resultatlista viser at både kvinner og menn, som «normalt» løper kjappe 10 km, alle løp saktere, opptil flere minutter. En mager trøst...:-)

 Fine løpekulisser (Foto: Arrangøren)

Ellers - som alltid et strålende arrangement fra Varhaug ILs side, brede smil over alt og topp service både underveis, med drikke (saft eller vann) hver andre km, og masse frisk frukt og kald drikke etter målpassering. Ekstra kjekt også med speaker som nevner navn hver gang vi passerte, samt tidene og hvor mange runder vi hadde igjen. Kjekt også med publikum langs løypa og mange folk ved mål/passeringsområdet.

Og omgivelsene er det absolutt ingenting å si på - Jæren blir sjelden vakrere enn slike sene augustdager.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar