tirsdag 13. august 2013

Ny erfaring

Mandag hadde jeg avtale med Eline Øidvin for en lengre, rooooolig løpetur på rundt to timer. Planen var å løpe på rundt 6.00 per km.

Det som skiller gårsdagens løpetur fra alle andre løpeturer, er at mitt følge nesten ikke har syn, så vidt litt på det ene øyet.



Det stopper ikke den spreke 36-åringen fra å ha friske målsettinger med løpinga. Hittil har hun løpt tre maraton, alle på under fire timer, bestenotering på 3.45 i København tidligere i år. I fjor dro hun forventningsfull til NY, men måtte returnere uten å ha løpt over målstreken i Central Park. I stedet ble hun med en journalist fra The New York Times på et skogsmaraton i Pennsylvania samme dag NY marathon skulle gått av stabelen, og fikk likevel med seg et løp før hun returnerte.

Eline er mor til to jenter (6 og 8 år gamle) og jobber til daglig som fysioterapeut. Når det gjelder treninga, løper hun alt fra 50 til 70 km i uka, og jeg satt igjen med inntrykk etter gårsdagens flotte tur, at hun er flink på de lange turene.


Vi klarte ikke helt å nå målsettingen om en veldig rolig tur, etter 20 km, viste snittfarten 5.39 og de to milene unnagjort på 1.53. Å være ledsager fungerte kjempebra, til tross for at dette var helt nytt for meg. Jeg løp tett ved siden av og røsket bare tak i armen hennes dersom vi møtte hindringer på veien. Litt uvant i starten, for jeg trodde kanskje jeg måtte holde tak i armen hele tiden. Etter få km var det som å løpe helt vanlig, tenkte ikke over at følget har 90 prosent dårligere syn enn meg.

Uansett - et hyggelig bekjentskap. Jeg er virkelig full av beundring for mennesker som har et slikt stå-på-humør og ser muligheter i absolutt alt. For en motivasjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar