torsdag 1. mars 2012

Stille før stormen

Går to rolige dager i vente. Lørdag er det Egersund halvmaraton, og jeg satser på å hvile meg i form. Litt sliten i beina etter tre harde økter på rappen torsdag, fredag og lørdag sist uke, samt 29 km mandag, tirsdag og onsdag.
Fra Sandnes idrettspark  i sommer. (Foto: Lars Kristian Aalgaard)


I går ble det med 6,5 km, og etter anbefalinger, la jeg inn en litt rask 1000-meter over konkurransefart. Så da ble onsdagens ettermiddagstur i ni-ti plussgrader slik:



 For lokalkjente; Fra Høyland kirke, ned forbi Tronsholen, rundt Stokkelandsvatnet og tilbake.


Har planer om å gå ut på 5.05 og øke etterhvert, men vet ikke om beina holder. Uansett blir det nok et kjekt løp. Alltid artig å prøve ut ei ny løype.


8 kommentarer:

  1. åh, nå fikk jeg lyst til å løpe trapper!!! mon tro om jeg skal løpe på meg litt stive legger og ei fin rumpe i dag? ja, kanskje det.. lykke til i helgen - heia :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:-)Trappetrening er fin-fint.

      Slett
  2. Veldig viktig å hvile litt før løpene, man vil jo helst være litt "sulten" og ha knallkvikke ben når man skal til pers. Lykke til på lørdag!! Gleder meg til rapport. (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg gruegleder meg, og som alltid dagen før et løp, kjenner jeg alltid flere "småvondter... Men det går seg nok til med å stå tidlig opp, god frokost og møte opp i god tid. En time å kjøre hjemmefra, så med høy, fengende musikk i bilen, blir det en fin oppladning:-) Rapport kommer nok, så Kondis skal ha reportasje med bilder fra løpet.

      Slett
  3. Lykke til;-) Det kommer sikkert til å gå knallbra!! Gleder meg til rapport!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker. Rapport kommer, uansett. Litt smånervøs i dag, kjenner jeg. Men fremdeles meldt lite vind og seks-sju plussgrader og overskyet. Det liker jeg.

      Slett
  4. Lykke til, heier på deg :-) sikker på at treningsgrunnlaget er i boks, såmfår du ha det gøy mens du raser igjennom de 21km. Fra twitter-marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks, Marianne. Vel, om jeg raser gjennom løypa gjenstår å se. I dag kjenner jeg litt på noen småvondter her og der, men som sikkert bare er psykisk... Treningsgrunnlaget bør være i boks, men usikker på om jeg har kjørt noen litt for tøffe økter i det siste.

      Slett