mandag 19. mars 2012

Løpebok

Etter å ha pløyd gjennom tre løpebøker, skrevet av norske treningseksperter, skal jeg, etter å ha fått boken anbefalt, lese gjennom «What I talk about when I talk about running» av japanske Haruki Murakami. En fin oppladning til London, som for alvor nærmer seg Nå er det ikke mer enn fire uker og fire dager til avreise.

Gleder meg til  ta fatt på denne.

 Joda, jeg gleder meg til å ta fatt på en sober, leken og filosofisk beskrivelse av det å løpe. Det er iallfall det sammendraget på baksida lover.

Er det noe jeg trenger de nærmeste ukene, er det små, fine visdomsord. Tror jeg finner en del av det i denne.

Ellers byr London Virgin Marathons side på Facebook på fine ordtak, som kan være verdt å ta med seg.

Her er mine favoritter (i vilkårlig rekkefølge):

1. The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start”. John Bingham

2. Nothing lasts forever. Not even your troubles. Arnold H. Glasgow

3. The only place you find success before work,  is in the dictionary. May V. Smith

4. Make the most of yourself, for that is all there is of you. Ralph Waldo Emerson

5. I've missed more than 9,000 shots in my career. I've lost almost 300 games. Twenty-six times I've been trusted to take the game-winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed. Michael Jordan

Smilet i behold sånn cirka halvveis i NY Marathon.

2 kommentarer:

  1. denne boka er fantastisk! motiverende og inspirerende og bra skrevet. nyt den og lykke til med oppkjøringa :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin bok (forøvrig også mye annet bra av samme forfatter om du liker å lese...). Flotte ordtak - min favoritt var #1. Husk at det du ikke har gjort til nå er det liten vits å tenke på, grunnlaget er i boks - nå er det bare å løpe snart :-)

    SvarSlett