torsdag 29. mars 2012

8x700 meter

Er trygt hekta på intervall kan man si.

I går ble det 3-2-1 x 3 serier, samt noen ett-minuttere i tillegg sammen med løpevenninne Janne, som det alltid er kjekt å trene med. Vi har faste økter sammen annenhver uke, og i vinter har det blitt mye intervall.

I dag var det igjen tid for å kjøre de 25 minuttene fra Sandnes til Undheim for å være med på de sprekeste av de sprekestes intervalløkt. De kara der er bare helt rå, jeg bøyer meg i støvet alldeles. Vi er to damer blant hanene, men det går helt fint. Opplegget er felles oppvarming 5 km, deretter ulike typer intervaller, der vi deler inn etter nivå. Mens de raskeste skulle løpe 12x1000 meter i dag, ble det 8x700 meter med ca 1,5 pause mellom dragene.

 Stoppet tida etter oppvarminga, derfor ser den første søyla litt rar ut. Lå rundt 4.00-4.30 på dragene.

Skulle egentlig ha 12, jeg også, men tidsnød pga lang kjøretid til og fra, gjorde at jeg måtte avslutte litt tidligere. Likevel ble det notert helt greit 9,7 km på klokka (løp litt kortere oppvarming og veeeeldig kort nedtrapping).

 Bildet av treningsgjengen på Undheim, tatt for tre uker siden. Tatt i forbindelse med saken jeg skrev. (Foto: Fillip Blaauw)

Med leggspreng i bakhodet tok jeg det litt forsiktig i starten, men etter den åttende og siste intervallen, kjentes beina faktisk helt greie ut. Godt jeg skal få mykt dem opp ytterligere hos fysioen i morgen.


Snart er det påskeferie (men ikke treningsferie..)


1 kommentar:

  1. Kortintervaller er knalltøffe, bra jobbet:)
    God påske! Her blir det skolefri, men ikke treningsfri;)

    SvarSlett