onsdag 28. mars 2012

slitnelegger.com

Uff, nå kjenner jeg at panikken tar meg litt. Etter en fin 16,5 km-tur mandag, våknet jeg opp med tidenes stiveste legger (og bakside lår) tirsdag morgen. Skrekk og gru. Tankene går straks til høsten 2010, samt våren 2011, da jeg hadde to legger som slo seg helt vrange, først høyre, deretter venstre. Men nå kjennes det ikke ut som strekk, bare som om de er veldig, veldig slitne - sånn prikkete følelse som ikke helt vil gi seg.

Så hva gjør jeg da? Joda, bestiller tid hos Stavanger idrettsklinikk og en times idrettsmassasje - kanskje settes det et par nåler også. Det gjorde iallfall susen ved de to forrige anledningene. Og så er de spesialister på drenasjetaping. Ja, ja, jeg får se ut som et spiderman-nett på leggen hvis det bare kan gjøre at leggene mine blir som før.



Enn så lenge blir det ei lett økt i dag, hvor jeg prøver meg litt fram med tempoet. Det gjør ikke vondt når jeg løper, det er iallfall et godt tegn.

Om 25 dager løper jeg kanskje her, langs St. James´ park i London. Bildene ble tatt da vi var på vinterferie der i fjor.




4 kommentarer:

  1. jeg synes spidermanleggen var kul jeg da, men god bedring! måtte leggene bli friske og raske fortere enn svint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, spiderman-mønsteret er jo litt kult, må innrømme det. Bildet er fra sist gang, jeg har time hos fysioen i morgen, og regner med ROSA tape denne gang, det har jeg nemlig også hatt..hihi. Når sant skal sies, ble ei fin intervalløkt gjennomført på grus i går, og tilsammen løp vi 10,4 km. Kjente ingenting i leggene etter 3-4 km løping. Så nå krysser jeg fingrene for at det ikke er nødvendig med nåler i morgen... Det er alt annet enn godt. Legg er den verste muskulaturen å stikke i..

      Slett
  2. Æsj, stive legger er det vanligste løpeproblemet mitt. Heldigvis har det blitt mye bedre enn da jeg først begynte å løpe ordentlig. Når de slår seg vrange må jeg være forsiktig med løpinga generelt og asfalten spesielt.

    Håper problemet løser seg raskt. Smart å ta affære med en eneste gang!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk nåler i dag, og nå - 12 timer senere - kjenner jeg at det kommer til å gjøre susen. Greit å få gjort noe med det før det utarter seg. Satser på en rolig joggetur i morgen for å teste ut, og så blir det en del kilometre neste uke før jeg trapper ned mot vårens store mål:-)

      Slett