lørdag 10. mars 2012

Orremilå

Årets tredje konkurranse er unnagjort, og min nye offisielle tid på 10 kilometer er 46.44 - en tid jeg er brukbart godt fornøyd med. Det vil si, jeg hadde vel ingen andre forhåpninger enn å se 48-tallet, så med det utgangspunktet bør jeg være glad.

Sammen med Oddveig Odland, alltid like blid og fjong dame.

Men man vil jo alltid yte 110 prosent. Ikke at jeg ikke gjorde det, men på grunn av jobben som journalist og det faktum at jeg faktisk skulle ta bilder i målområdet og få noen ord med vinnerne, gjorde at jeg måtte starte 45 minutter før alle andre.

Å løpe i ensom majestet i tildels kraftig motvind, uten en eneste rygg å henge på, er ganske tungt. Jeg velger å være i det optimistiske hjørnet og tror helt sikkert at jeg hadde knepet enda et minutt dersom jeg hadde løpt sammen med feltet.

Resultatlistene foreligger ikke enda, men jeg vet at fire damer hadde bedre tider enn meg - totalt stilte 39 damer på startstreken.

Ekstra gledelig er det å se mange kjente fjes i målområdet - det blir alltid mye smil og latter i etterkant. Hadde faktisk aldri trodd det var så sosialt å delta i løpskonkurranser, og gleder meg til fortsettelsen på løpeåret 2012.

 Oddveig Odland og Ann Iren Undheim - to glade løpedamer fra Jæren, som jeg støter på i kokurranse, i sportsbutikken eller på trening.




Slik var løpet mitt - hadde bestemt meg for å prøve 4.45 i snitt, og det holdt jo med god margin.









6 kommentarer:

  1. Du løper fort! Så flink du er:) Blir så glad av bloggen din, glade farger og glade smil:D

    SvarSlett
  2. Knallbra og helt utrolig å prestere slikt når man løper solo!! WOw!! Min pers på 10K kom ut av det blå og da løp jeg siste halvdel alene; det er tøft altså! Da føles motbakkene, motvind og varme EKSTRA tyngende og plagsomt!! All ære til deg altså ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Som sagt, jeg velger å tro at jeg KANSKJE hadde klart ett minutt kjappere dersom jeg hadde startet samtidig med de andre... Godt det var medvind de to siste km, det betyr mye psykisk. He-he. 3 km med rolig vind - 4-5 km med motvind og de to siste med vinden i ryggen. Ikke bakker å snakke om, så ei helt flott løype.

      Slett
    2. Takk for det. Som sagt, jeg velger å tro at jeg KANSKJE hadde klart ett minutt kjappere dersom jeg hadde startet samtidig med de andre... Godt det var medvind de to siste km, det betyr mye psykisk. He-he. 3 km med rolig vind - 4-5 km med motvind og de to siste med vinden i ryggen. Ikke bakker å snakke om, så ei helt flott løype.

      Slett
  3. vet du hvor man finner resultatlista?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror den publiseres på kondis.no i løpet av dagen:-) Jeg har fått den nå nettopp, til jobbmailen.

      Slett