fredag 2. mars 2012

Ikke status, men stolt

 Jeg ble oppringt av en journalist i en regionavis i dag, og blant mange (og gode) spørsmål fikk jeg følgende:

– Synes du det gir status å være i god form?

Hva svarer man til slikt, egentlig?  Faktisk har jeg aldri tenkt på treninga på den måten. Jeg er jo av dem som irriterer meg over konkurransen i sykkelritt og skirenn, og etterhvert også løp, melllom næringslivstopper som slåss om best mulig tider.

Det er ikke det trening og å være i god form handler om. Men jeg er stolt. Det er noe annet enn status. Jeg er stolt av å kunne si at jeg løper halvmaraton og at jeg har fullført maraton, og jeg lar knapt en anledning gå fra meg til å fortelle om fantastiske løpsopplevelser, enten det dreier seg om ei vellykket treningsøkt i øsende regnvær eller å løpe inn til rene Kollen-stemninga på 1st Avenue på Manhattan i 20 grader og stekende sol.

Å løpe på Jæren i dagens vårvær, hadde heller ikke vært å forakte. Knipset dette på vei hjem fra et jobboppdrag i formiddag.

På vei fra jobboppdrag på Jæren i dag, fredag 2. mars. Synd joggisene ikke lå i bilen. 


Intervjuet kommer på trykk mandag 12. mars. I hvilken avis? Det kan jeg røpe litt senere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar