fredag 6. november 2015

Galskapen lenge leve

Jeg har nok tatt meg vann over hodet denne helgen, men det vet jeg jo ikke helt sikkert før søndagen er over. Det kan jo fort gå godt også, selv om rundt 80 km på to dager er langt...



Ja, hva skjer egentlig?

Joda, i morgen, lørdag, skal jeg være med på 3-sjøersløpet (halvmaraton) i Stavanger, 21,1 km som ikke er veldig flate, men går i et kupert terreng og nesten bare på grus. Jeg skal riktig nok ikke løpe for å perse, det vil si ned mot 1.39-1.40, men hjelpe fadderbarnet mitt inn til under 2 timer. Sånn sett, er det jo «grei skuring», men når jeg vet at 6 timers ultraløp venter dagen etter, fra kl 9-15, er det med litt bange anelser jeg går denne helgen i møte.

Anyway - målene er kraftig reduserte, jeg skal løpe uten forventninger om å prestere. Ingen tider å forholde seg til.

Planen for morgendagen i mitt hode er å gå ut med 1.55 i hodet, det vil si 5.30-fart, mens det på søndagen planlegges å løpe med 6.00-fart i seks timer, og da også inkludert noen halvminutters lange pauser for å få i nok næring underveis.

 Bildet er fra Undheim ultrafestival november 2012.

Jeg har én gang tidligere løpt i seks timer, det var i 2102, og da løp jeg 59,2 km og hadde en fin opplevelse. Det er noe med at tidsrammen er greia, og ikke antall kilometer på ei viss tid. Du ser hvor mange km du klarer på seks timer, that´s it.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar