mandag 16. november 2015

13 dager igjen

I dag var en sånn morgen jeg ikke ønsker for ofte. Jeg dro på jobb, gikk inn på redaksjonsmøtet og da det var slutt, var det noen som så ut som et spørsmålstegn - nemlig sjefen min. «Skal ikke du ha kveldsvakt». Ups. Jo, det skulle jeg, og jeg hadde faktisk helt glemt ut, i hvert fall misforstått, kveldsvakt-bytte. Sånn er det å være i ny vaktturnus og foreta bytter - har lært at jeg skal skrive ting ned, ikke tro at jeg husker alt i hodet.

Vel - det var bare å sette seg i bilen og kjøre hjem og tenke at jeg nå hadde 5 timer til rådighet før jeg skulle tilbake til kontoret.

I mitt hode stod rolig 10 km på programmet mens gutta er på fotball- og håndballtrening, fordi jeg hadde studert værmeldinga som sa opphold mellom kl 18-19. Da jeg kjørte hjemover, pisket regnet på frontruta, og en tur ut, fristet alvorlig talt veldig lite.

En kjapp melding til «prosjektleder» Kathrine, at det blr omrokering i opplegget mitt og om hun hadde forslag til ei god intervalløkt, som jeg bråbestemte skulle skje på tredemølla.

• 20 min oppvarming
• 6x3.30 min med 1 minuttt pause mellom dragene, 10 sekunder raskere enn terskelfart
• 10 min nedtrapping

«Husk at jobben er gjort», stod det nederst på meldinga.

 Selvskreven t-sjorte på trening i dag

Joda, jeg ser at jobben fram mot Firenze maraton 29. november er gjort og vel så det. Jeg trenger ikke langturer før avreise lørdag 28.november, og jeg trenger å trappe litt ned, det vil si 4 i stedet for 6 økter denne uka og 2 eller 3 neste uke, med lavere intensitet og varighet.  Tørre å hvile.

Økta ble gjennomført til punkt og prikke med 13.0 og 13.5 km/t (3 drag med hver, avsluttet med raskeste tempo). Liker at mølleøkter er effektive, alt var gjort i løpet av 60 minutter.

13 dager igjen... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar