lørdag 6. juli 2013

Morgenløp i varmen

Har gått noen dager siden sist oppdatering. Uka har ikke vært den beste hva kilometerstand angår, men av og til må man tillate seg å være i sommermodus.



Det betyr ikke at ferien blir ensbetydende med å ligge på latsiden. Etter en lang (22 timer) tur fra Sanndes til Antiparos fra torsdag morgen til fredag morgen, var vi installert på stranda i går i 12-tida. Altså, ingen løping på tre dager, så man kan trygt si at abstinensene var kraftige da jeg våknet klokka 8 i dag morges. En halvliter vann gikk ned på høykant og jeg løp ut dørene uten å tenke på å ta med musikk en gang.

Som alltid når jeg er på en ny plass, og ikke er kjent, løp jeg x antall kilometer i én retning og snudde. I morges ble det "bare" 7 km, men i kraftig motvind synes jeg det likevel gikk unna. Målet for turen ble iallfall nådd; jeg ble både svett og sliten. Stoppet et par ganger for å knipse et par motiv.



Regner med at det blir litt mer enn annhver dag-løping, målet er 14 økter på 21 dager. Og når 2 av dagene går med til reising, er det ikke mange fridagene, men slik må det bare bli. Jeg innrømmer at jeg er redd for at formen skal falle, men i mitt tilfelle er det snakk om vedlikehold, jeg løper ikke intervaller eller langturer i varmen. Derfor blir det nok 8-10 km fra kl 8-9, det var ikke så uutholdelig varmt, faktisk - tipper rundt 25 grader.

Har du med joggeskoene i kofferten i ferien?




2 kommentarer:

  1. Hei Trude! Du er flink! :-) Joggesko er alltid med på ferie! Før himlet jeg med øynene av de som løp før jeg sto opp... Men hva er vel bedre enn å løpe ute før alle andre har kommet seg ut av døren, oppleve at stedet man besøker våkner til liv... Det er en fantastisk feriefølelse som jeg ikke vil være foruten! Setter snart snuten mot Hellas selv, til et nytt, uoppdaget sted - og joggeskoene har prioritert plass i kofferten. Fortsatt god ferie!

    SvarSlett
  2. Så kjekt - hvor i Hellas gikk turen?

    SvarSlett