søndag 8. april 2012

Solskinnstur

Påskeaften hadde jeg en løpeavtale med Vibeke, en tidligere kollega på SATS. Hun hadde på forhånd annonsert at det ikke ble toppfart, og med så nydelig vær, er det viktigste tross alt å nyte hvert steg langs den fire kilometer lange stien rundt Stokkelandsvatnet i Sandnes.



Jeg løp litt i forkant, og fikk 4,5 km før vi startet rundturen. Og i godt selskap går tida fort. Den forhåndsannonserte tiden på 6.30-7.00 per km ble gjort til skamme, og det var futt i beina til en liten sluttspurt de siste 700-800 metrene, med en kilometertid som krøp godt ned på 4-tallet.

 Løp de første 4,5 km alene, fikk selskap de 4 neste, før jeg løp 3 km alene hjem igjen.

Det er sjelden jeg tar meg tid til å stoppe oppp, tøye og strekke litt, før turen fortsetter - men det ble det tid til, og det gjorde godt før jeg tok fatt på de siste tre kilometrene hjem igjen.

 Tøying er viktig, og litt kjekkere når man kan nyte en fin utsikt, ikke sant, Vibeke:-)

Okei, ikke særlig fin tøyeteknikk..

Har kjørt en «rolig» uke (44,5 km) for jeg har ligget stabilt på rundt 55-70 km i uka den siste perioden. Farten på ukas turer har variert, men jeg har vært nøye med at den ikke skulle overstige 5.15 per km. Så får jeg glede meg til å bli «fartsblind» når det gjelder som mest. 14 dager igjen. Uæh.

Idyll rundt Stokkelandsvatnet påskeaften.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar