torsdag 16. juni 2016

Det er fort gjort å bli hekta


Det er fort gjort å bli hekta på maratonløping, særlig hvis du liker å kombinere det med reising. 




Ja, jeg er heldig, og ja, jeg er privilegert, som har fått oppleve så mange spennende løp de siste fire og et halvt årene. 



14 av de gjennomførte maratonene har jeg gjort i utlandet, sju av dem i Norge. Av egen erfaring, kan jeg med hånda på hjertet si at å løpe i utlandet og her hjemme, er to vidt forskjellige ting, men skal jeg nå målet om å klare 50 maraton før jeg fyller 50 år (i skrivende stund er det 4 år og 5 måneder til), må jeg også henge med på løpene som arrangeres litt nærmere. 

Dubai,  januar 2016

Nei, man kan ikke løpe 6-7-8-9 maraton i året og forvente at man perser hver gang. Det er egentlig galskap å løpe så mange, men hvis man, som jeg planlegger, å ha ett om våren og ett om høsten hvor det skal løpes så fort som mulig, og la de andre være «fyll», håper jeg at det både skal bli bedre tider etter hvert, samt at jeg klarer å oppnå den litt hårete målsettingen. 

 Paris, april 2015

Etter at jeg bestemte meg for å prøve på dette for et års tid siden, har det gått etter planen, og jeg kan med 99 prosent sikkerhet si at jeg etter 2016, vil være halvveis. Jeg mangler 4 maraton på å være halvveis, så får dere følge med på hvor ferden går til nummer 22 - for det er ikke så veldig lenge til...



Utenlandske maraton hittil:

• New York (2)

• London (3)

• Berlin (2)

• Athen 

• Paris

• Amsterdam

• Firenze

• Dubai

• Wien

• Stockholm


Amsterdam, oktober 2015


Norske maraton på lista foreløpig:

• Stavanger (3)

• Undheim (3)

• Bergen 

• ?? Kommer snart.... 



2 kommentarer:

  1. Eg er veldig glad i løping og det eg har felles med deg er at det er ein favoritthobby som betyr mykje.
    Men det eg lurar på er, kva tenker du om det å fly så mykje for å utøve hobbyen. Er det noko du reflekterer over for eigen del og i tillegg litt utover for eigen del mtp å promotere så mykje reising, for å utøve ein aktivitet som har som sin store fordel at den kan utøvast rett utafor vår eiga dør? Eg tenker da på miljø og klima, og det ansvar kvar enkelt av oss har.

    SvarSlett
    Svar
    1. For å være helt ærlig har jeg ikke tenkt noe særlig over den problemstillingen. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å droppe utenlandsløp framover, dessverre..... Men ser poenget ditt..

      Slett