tirsdag 18. mars 2014

Fiks, ferdig intervall

Noen ganger, når tida er knapp og du ikke helt ser for deg hvordan du skal klemme inn ei treningsøkt, er intervaller helt perfekt. Som i dag. Jeg hadde ei skikkelig kvalitativ økt, gjennomført på 44 minutter. Høy intensitet under intervalldelen, pluss  grei oppvarming og nedtrapping.

 Ah, denne Kari Traa-løpejakken i mikrolett stoff, står høyt oppe på ønskelista mi..

2 km oppvarming - 10x1 min drag med 30 sekunder hvile (gå/lett jogg), deretter 1 min pause (lett jogg), + 10x30 sekunders drag med 30 sekunders pause mellom dragene (gå/lett jogg), 1,5 km nedtrapping.

Andre raske, men effektive økter, kan være følgende:

2 km oppvarming - 3-2-1 x 2-3 serier (halvparten av tida pause, gå/lett jogg), 1-2 km nedtrapping. Økta, inkludert pause, er unnagjort på 45-50 minutter.

2 km oppvarming - 4x2 min + 4x3 min - 1-2 km nedtrapping, økt gjennomført på 50 minutter

2-3 km oppvarming, 6-8 bakkedrag i 200-300 meter bakke, 2 km nedtrapping - økta tar 45-50 min.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar