torsdag 5. september 2019

Eget løpsreiseselskap

Etter å ha reist på flere ulike maraton utenlands i mange år, syslet jeg etter hvert med tanken om å starte opp eget løpsreiseselskap. Siden jeg ikke hadde økonomisk frihet til å gå inn med ønsket egenkapital, tilbød min beste venninne seg å hjelpe. Også mine foreldre stilte velvillig opp for at et konsept jeg har klokkertro på, kunne bli en realitet.

1. februar 2017 så TH Run Travels AS dagens lys. 

Vi er stolte over de to turene vi har arrangert, som har gått til Athen i 2017 og i Firenze i 2018.



Dette uttaler et par av våre tidligere løpsreisende:

Kan virkelig anbefale en tur med TH Run Travels. Teamet med Trude og Brit Jorunn i spissen vil gjøre sitt ytterste for at turen blir fantastisk" At Trude er en erfaren maratonløper er et stort pluss. Var med på tur til Firenze i fjor uten å kjenne andre i gruppen enn Trude, og det ble en super tur med en herlig bukett nye, inkluderende løpevenner.
Britt Røed Lohne




Lyst til å løpe langt og få en sykt kjekk opplevelse? Da anbefaler jeg at du melder deg på en maratontur med TH Run Travels. Passer for alle, både nybegynnere og de som har løpt langt før Trude Håland og Brit Jorunn Marker sørger for alt det praktiske og ikke minst det sosiale. Kjekt å ha et treningsmål. Jeg skal i hvert fall være med på minst ett av løpene i 2020 og gleder meg allerede til å løpe gatelangs mellom vinranker og komme i mål etter 42,2 km med opplevelser langs hele løypa i Medoc i september neste år.
Anne Mette Dale




Intensjonen er å få flest mulig løpeglade mennesker til å erfare utenlandske løp av den mellomstore sorten, der vi tilrettelegger og ordner alt for våre deltakere. Det finnes utrolig mange flotte arrangement rundt om i Europa som fortjener å bli lagt merke til, utenom de kommersielle, mest kjente.



Gjennom de siste årene har fått viss forkjærlighet for løp i størrelsen 5000-15.000 deltakere. Atmosfæren er annerledes enn i de store som kan skilte med 50.000 på startstreken. Se-og-bli sett-faktoren er totalt fraværende. Man får rett og slett følelsen av å være litt mer "spesiell", da det ofte ikke er mange nordmenn i mengden av løpere. Eksotisk er kanskje rette betegnelsen. Det er noe eget over å gjøre noe som ikke alle andre har prøvd. Utforske nye steder, nye løp, få nye inntrykk - maratonløpingen har hittil tatt meg til 14 land i tre verdensdeler. Det er disse erfaringene jeg nå ønsker å dele med andre. Det føles utrolig lenge siden jeg stod og trippet nervøst på startstreken i Staten Island en novembermorgen i 2011 - klar til å ta fatt på mitt første maraton. 47 nye har kommet på lista siden den gang, og det har også blitt et par andre distanser i utenlandske løp.

2 km ut i løypa i vakre Annecy, langs Frankrikes reneste innsjø omkranset av alpefjell.
Flateste løypa vi har løpt.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er "normalt" å løpe maraton, men jeg mener bestemt at de aller fleste kan trene seg opp til å gjennomføre 42,2 km med fornuftig trening gjennom et halvt år til ett års tid. For meg er det viktig å dysse ned distansen til noe som er helt overkommelig. Du vil neppe angre når du har krysset mållinja og vakler ut av området med en medalje rundt halsen...



På programmet i 2020 tilbyr vi løpsreiser til to steder som har mer enn bare maraton på programmet, i tillegg til byer hvor det kun løpes maraton:

* Barcelona, 13. - 16. mars (maraton)
* Annecy, 17 - 20. april (10 km, halv og helmaraton)
* Medoc 5. - 8. september (maraton)
* Athen, 6. - 9. november (5 km, 10 km og maraton)

Sportslig og sosialt fokus går nærmest hånd i hånd på våre reiser. Vi legger opp til valgfrie, felles middag og andre sammenkomster, og på selve løpsdagen holder vi egen bankett, kun for våre reisende på utvalgt restaurant.



Vi har testet ut samtlige løp før vi setter dem på programmet og kjenner derfor til byene vi velger ut, og kan dessuten gi deg en grundig beskrivelse av løypa fordi vi selv har kjent den på kroppen.

Tar du utfordringen eller ønsker å føye til et løp utenfor "allfarvei" - sjekk ut vår Facebook-side eller Instagram-konto @thruntravels

Send gjerne en mail til: post@thruntravels.no for mer informasjon om de ulike løpsreisene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar