søndag 6. desember 2015

Next run...

..is Dubai.


Og det er faktisk ikke lenge til. Fredag 22.  januar står jeg på startstreken i Dubai Marathon, det andre i rekken i regi av samarbeidet jeg har inngått med flyselskapet KLM.



Jeg har vært i Dubai en gang før, i 2009,  da i forbindelse med en jobbreise, og gleder meg til å dra dit igjen. Husker jeg kom hjem med mange gode minner, det gjør jeg forhåpentligvis denne gangen også.

Temperatuten er litt lavere i januar enn ellers i året, rundt 17-23 grader - for øvrig greie løpeforhold, varmere enn det er ikke behagelig. Jeg tror jeg bestiller 20 grader og bittelitt vind..

Med på turen blir min beste venninne, som ikke løper. Hun har derimot kontroll på alt annet, og det skal bli kjekt å vite at hun står et par steder i løypa og heier og tar bilder. Så vi må nok gå gjennom løypa nøye når vi kommer dit, to dager før selve maratonløpet.

Uka som har gått, har vært av den rolige sorten, det vil si tre nokså korte løpeturer med rolig tempo. I tillegg har jeg hatt en instruktørtime med spinning ved Icon treningssenter Sandnes, hvor jeg har faste spinningtimer annenhver uke. Uka etter et maraton er omtrent som uka før - man kan ikke trene som vanlig, for å få den nødvendige restitusjonen. Det er ikke noe stas, synes jeg, for jeg blir veldig rastløs. Denne gangen ble det to hele hviledager, før løping onsdag  og torsdag, samt søndag i et øsende regnvær, pluss en spinningtime søndag.

Dette er fra torsdag, da var det opphold, heldigvis. Skikkelig drittvær på Vestlandet for tida.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar