tirsdag 15. desember 2015

Førjulsløping

Desember er ei litt «daff» tid hva løping angår, også for meg. Selv om det ikke er mer enn fem uker til neste maraton, merker jeg at treninga blir litt mer tilfeldig enn hva jeg egentlig foretrekker. Det skyldes både travle dager hjemme og på jobb - to av de tre siste ukene jobber jeg kveldsvakt. Jeg prøver å komme meg av gårde på en løpetur på formiddagen før kontoret venter, men det er ikke hver dag jeg får det til.



Men i desember føler jeg det er litt lov å ta det mer med ro enn i de andre av årets 11 måneder, hvor alt går i et heseblesende driv.



Jeg er ikke redd for at formen skal forsvinne, den er bygget gradvis opp gjennom lang tid - og det er jo ikke snakk om å kutte ut å løpe. Et relativt ferskt maraton i beina fra Firenze gjør at det også er klokt å ta et par hviledager ekstra. Og jeg merker på kroppen at det har gjort godt. Mandag løp jeg mila på godt under 50 minutter uten å anstrenge meg noe særlig, men det i dag ble 10,5 rolige km fordi jeg ville nyte den vakre førjulsmorgenen like utenfor stuedøra.



Jeg er heldig som har løpekulisser som dette tre-fire minutter unna huset mitt, ikke sant?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar