tirsdag 14. mai 2013

På intervallkjøret igjen

Treninga begynner smått å stabilisere seg etter et par uker i «frimodus», der løpinga mest har gått etter lyst-prinsippet. Likevel har de to siste ukene bikket over 50 km, det er målet for ukene framover også, før jeg begynner å strukturere litt mer.

I dag var det tid for første ordentlige intervalløkt på noen uker, og du snakker om å begynne rett på.

10 x 2 minutter med 1 minutt aktiv hvile mellom dragene, og så plusset vi på med 5x1 minutt etterpå, med 30 sekunders hvile.



Med 3 km oppvarming og halvannen kilometer nedtrapping, blir det fort kilometre ut av ei intervalløkt, i dag ble 11 nye km notert.

Nå skal jeg ha et par uker til uten å forholde meg til et spesielt maratonprogram og så ser jeg fram til et par kjekke løp på Jæren den neste måneden. Kanskje blir det ny pers på 10 km?




2 kommentarer:

  1. Hei Trude:-)
    Takk for hyggelig hilsen på fb-siden vår!
    http://www.facebook.com/ElineGeirNYM2013
    Hvilket program kjører du frem mot NY? Vi har ikke noe spesielt program, men har tenkt å plukke litt fra Marius Bakken sine intervalløkter, samt forholde oss til antall km fra programmet til G Waitz.
    Det blir spennende!
    Kjempe fin og inspirerende blogg du har! Jeg følger deg:-):-)
    Hilsen Eline

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjører Grete Waitz, for det meste, og legger inn en ekstra intervalløkt, av og til etter eget hode, men også etter Bakken-programmet (har fulgt dette 100% før London i fjor). Takk for fin kommentar:-) Gleder meg til å følge deg også på din Facebook-side.

      Slett