torsdag 16. mai 2013

1-2-3-4-5-4-3-2-1

I går var jeg på ukas andre intervalltrening, den andre på rad og økt nummer tre på like mange dager. Kanskje litt uklokt med tanke på belastningen, men selvvalgt, og litt selvpåtvunget fordi 16. og 17. mai blir blottet for løpeturer.




I typisk vestlandsvær i midten av mai, 7-8 plussgrader og øsende regnvær, bar det ut på skogsstiene i Brynes grønne lunge, Sandtangen, fordi jeg var nysgjerrig på Elixias utendørs løpstrening, med intervall på agendaen.



Anført av fjorårets finalist i 71 grader nord, Grete Dahle Thorsen, la 6-7 sjeler på vei ned fra treningssenteret til skogen, en drøy kilometer og dermed god oppvarming som gikk i passe tempo.



Grete informerte om økta, der pyramiden 1-2-3-4-5-4-3-2-1 skulle gjennomføres, da med halvparten av tiden som aktiv hvile (rask gange, småjogg). Instruktøren hadde valgt ut ei rundløype (ca 800 meter lang), med mykt, behagelig underlag.

Jeg var med på de aller fleste dragene, måtte snike meg litt unna innimellom for å knipse noen bilder.

Ei super og intensiv treningsøkt, der jeg fikk opp både puls og fart. Og jeg som manglet klokke for anledningen, fikk rikholdig med informasjon om hvor lang tid som gjenstod underveis i dragene - DET er motiverende.



2 kommentarer:

  1. Jeg liker pyramideintervall; litt tungt å jobbe seg oppover men akk så mentalt deilig når man er på vei ned igjen. Hvis du vil bygge videre på pyramideøkta kan du prøve denne varianten som vi pleier å ha på OSI trening: 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1-8min. Å avslutte med 8min er både fysisk og mentalt utfordrende. God 17. Mai!

    SvarSlett