mandag 13. mai 2013

Holmenkoll-stafetten

Lørdagens Holmenkoll-stafett var en utrolig kjekk opplevelse. Jeg var så heldig å få reise med en super-duper gjeng fra Jæren (Undheim IL), som, foruten å ha landets beste langdistanseløpere i troppen, også kan det å løpe kortere og raskere. I klassen menn senior halte laget i land seieren, ni sekunder før nummer to, og rykket dermed opp til eliteklassen neste år. Stor grattis til landets maratonbygd nummer én.

Undheims ankermann på siste etappe inne på Bislett stadion.


Jeg deltok på klubbens lag nummer to, mix (med mest menn) i bedrifts/mosjonsklassen, men måtte dra hjem uten topplassering. Det vil si, vi hadde et bra lag, men det var det flere hundre andre som også hadde. I pulja vår var det 56 lag, og vi vekslet som nummer to da jeg tok over stafettpinnen på femte etappe. 

Femte etappe - 1300 meter. Målet var å løpe under 5.30, så jeg var fornøyd med 5.06 som ble den offisielle etappetida. Hadde mye å gå på, så neste gang blir det under 5.00. Sammenlignet med andre på samme etappe, og det va ikke ille tid, så jeg har all grunn til å være fornøyd.

Vi som skulle ha femte, sjette og sjuende etappe tok følge fra Bislett og ut i løypa, og jeg løp etappen min i forkant, fram og tilbake, som oppvarming. Ved veksling til sjette etappe, fikk jeg øye på et kjent fjes, så da ble det knipset i vei. Else K. Furuseth er ei strålende blid og festlig dame - virkelig. Og var veldig klar for å løpe da hun slo av en prat.


Ved min egen veksling ved Forskningsparken, traff jeg kjente fra Jæren - tror ikke jeg hadde et kjedelig sekund denne lørdagen.

 


Etter innsatsen og gjennomført etappe for meg, jogget jeg rolig nedover mot Bislett igjen og fikk dermed bokført en del kilometre lørdag ettermiddag. Og som alltid er det god stemning utover kvelden. Låne medalje fikk jeg også:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar