fredag 10. mai 2013

Holmenkollen

Jepp, lørdag skal jeg løpe Holmenkoll-stafetten. Femte etappe, 1300 meter.



I følge løypebeskrivelsen løpes den på under fem minutter, så her må jeg virkelig henge i stroppen og viktigst av alt; varme godt opp. Det er ikke noe jeg vanligvis prioriterer før et løp, som for min del aldri er kortere enn 10 km...

Det er 20 år siden sist jeg deltok i vårens vakreste løpseventyr i hovedstaden, og den gang fikk jeg bronsemedalje rundt halsen (løp for studentidrettslaget til Norges idrettshøgskole). Jeg har deltatt tre ganger og løpt tredje, nest siste og siste etappe i Holmenkollstafetten, men det er altså en del år siden. Men årene til tross, jeg tror faktisk jeg er i like god løpeform nå som den gang. Det må jo være et godt tegn.



Tvi, tvi til alle dere som skal ut i Oslo-gatene lørdag - jeg gleder meg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar