søndag 19. mai 2013

Endelig sommer

Fantastisk med nydelig sommervær i hele Sør-Norge, og utrolig etterlengtet. Jeg har hatt to dagers løpefri, 16. og 17. mai er altfor travle til at joggisene har blitt brukt, og derfor var det bare å legge i vei på en forholdsvis rolig 11 km-tur lørdag ettermiddag. Med 27 grader og steikende sol, fylte jeg flaskene i drikkebeltet med vann, men nesten èn liter var borte etter 6-7 km, halvparten hadde gått med til å kjøle ned varmt hode - jeg innrømmer at det fristet å hoppe i elva...



Men - jeg kom meg tilbake til utgangspunktet, om enn noe uttørstet, og pulsklokka viste 11,2 km på én time, og 5.20 i gjennomsnittsfart per km. 



I dag er det litt flere skyer på himmelen, og planen er 21 km om ikke altfor lenge. Greit å få løpinga unnagjort på formiddagen når man har fri.

I morgen, mandag, er det jobb og stort sykkelritt som kaller, men tipper det blir tid til en time på grusveiene i Sandtangen (Bryne) rett etter jobb. Travel uke i møte, så her gjelder det å utnytte hvert eneste lille "løpefriminutt"

Hvilke løpeplaner har du for pinsehelgen?






2 kommentarer:

  1. Takk for fin og inspirerande blogg! Eg hadde ein særdeles varm (men flott) runde rundt Frøylandsvatnet i dag. Må nok vurdera å anskaffa meg løpeskjørt ;)) Mvh Lise Emberland

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er absolutt å anbefale. Veldig "befriende" å løpe med. Testet det på 23, 3 km i dag, det fungerte bra da også. Slet mye mer med varmen i dag enn i går...

      Slett