tirsdag 8. september 2015

Ny løpevenn

Garmin Forerunner 620 er byttet ut med Forerunner 225 som har innebygget pulsmåler i klokka, og gjør at man slipper det «plagsomme» beltet rundt brystet (som for meg bare har vært en kilde til irritasjon og gnagsår, og dermed særdeles lite brukt).



Fikk klokka i går (takk for kjapp levering, G-sport Klepp på Jærhagen) og heldigvis, for en utålmodig sjel som meg, var den nesten fulladet. Med andre ord, det var bare å feste den på armen. Garmin sine modeller er utrolig lette å forstå seg på, at til og med en teknisk kløne som meg, fikk til innstillinger og fant ut av ting, uten å ty til bruksanvisningen.

Pulsmåleren fungerte med én gang, og det var bare å glede seg til førstegangs bruk - altså på løpetur.

Nå ble løpeturen tatt innendørs i dag, fordi jeg slavisk følger en treningsplan som sa intervaller på mølla i dag - men klokka ble satt i gang, og da økta var slutt, var forskjellen mellom distansen på mølledisplayet og klokkeskjermen, minimal.

Mitt løpefølge på mølla i dag, har samme klokke som også fikk sin debut, og det var barnslig glede over displayet som viste puls og soner angitt med farger; lett - aerob - terskel - maks.



Gleder meg til å teste den utendørs på lengre turer - og gleder meg over at jeg endelig skal begynne å følge pulsen under øktene.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar