lørdag 5. september 2015

Asics vs Adidas

Jeg har i all min tid sverget til Asics på føttene når jeg løper. På parketten var det derimot Adidas som gjaldt. Nå har Adidas de siste årene, med sin Boost-teknologi, blitt bedre og bedre. Det har også G-sport oppdaget, og har fått flere og flere modeller inn i sitt løpesko-sortiment (ikke reklame).



Derfor har jeg, som mange andre, falt for fristelsen til å prøve ut et par modeller (de som var tilgjengelige på G-sport Klepp Jærhagen). Jeg har gått på modeller som kan sammenlignes litt med Asics sine.

Adidas Glide Boost - dette lover produsenten:
  • Løpesko med rå støtdemping
  • Ypperlig for asfalt og grus
  • Nøytral løpesko for rolige løpeturer
For min del er dette en sko som minner om Asics Kayano, altså med mye støtdemping. Jeg skal bruke dem på rolige langturer, så får jeg se etter noen turer, om jeg vender tilbake til Kayano..



Adidas Adizero Boston Boost - dette lover produsenten:

  • Lettvekts løpesko
  • Passer godt for asfalt og grus
  • Perfekt intervallsko
Jeg har prøvd mine på en kort, litt rolig 8 km lang tur, og merket at de kommer til å fungere greit framover på maks 10-12 km. Kanskje blir dette mine faste intervallsko - også på mølla - framover. Et pluss er jo at de er kjempefine i fargen og minst like kule til jeans som til treningstøy... Sier jåla i meg.




Asics DS Trainer - min favoritt:

* Har sømløs overdel, veldig behagelig
* God støtdemping, et must når du skal løpe 42 km
* Lett, men ikke FOR lett, 226 gram (Asics Kayano veier 285 gr til sammenligning)

Jeg har mitt fjerde par med DS Trainer siden høsten 2012, og har nettopp løpt et maraton med det siste paret i rekka - og perset. Min desiderte favorittsko som det nok blir vanskelig å konkurrere ut, men jeg skal la Adidas få en sjanse.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar