mandag 21. januar 2013

Temposlit

Avtale i Sandtangen med Oddveig, som har fått orden på beina og var lysten på ei rask økt.... Med hvile i går etter lørdagens halvmaraton, måtte jeg bare prøve å holde følge...



Jeg er jo helt avhengig av Garmin-klokka når jeg skal løpe med fart, og det passet derfor svært dårlig at den valgte å ikke spille på lag i løpet av de snaut 40 minuttene økta varte. Heldigvis vet jeg sånn noenlunde hvor 4 km-merket er, men i dag tror jeg faktisk vi løp litt lengre - og fortere enn vi normalt pleier å gjøre på grusstiene innover i Sandtangen, langs Frøylandsvatnet.

 Irriterer meg grønn over Garmin, som jeg mistenker for ikke å tåle minusgrader...

Selv om det har vært stabilt, nydelig vintervær de to siste ukene, synes jeg det har vært innmari kaldt. I dag, da vi løp over de åpne slettene, møtte vi på bitende vind, mens vi på andre partier i løypa, kjente sola varme - på ordentlig, tror neppe det var innbilning.



10 dager igjen, så er januar en saga blott - årets verste treningsmåned, fordi forholdene utendørs sjelden innbyr til aktivitet. Men nå går det altså mot lysere, og varmere tider, det passer meg utmerket.



En liten fotoshoot etter endt tempoøkt en mandag ettermiddag, måtte til.




Liker at treninga er over klokka 15 - fridager kan brukes til så mangt.



4 kommentarer:

  1. Jaaaaa, snart er januar over - fiks ferdig - for 2013. Good riddance! (c: Ser ut som dere har det veldig gøy på tur, akkurat som det skal være.

    SvarSlett
  2. Det er fantastisk vær på disse trakter for tida, men jeg liker ikke den bitende kulda. 9 dager igjen, nå, så kjenner man sola varme enda mer. Hurra. Vi har det knallgøy på løpeturene. Storkoser meg når jeg ikke løper alene:-)

    SvarSlett
  3. Ikke klag Trude. I hvertfall har du ikke så mye snø og is i Stavanger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg skal ikke klage. Det går an å løpe ute, det er en stor tilfredsstillelse. Sender noen varmegrader i din retning:-)))

      Slett