onsdag 16. januar 2013

95 dager igjen

Årets første, store mål - London Marathon - nærmer seg med stormskritt. 95 dager er lang tid, men på samme tid ikke. Iallfall ikke når det kommer til forberedelser. Jeg har ikke fått orden på ukentlige langturer, altså over 20 km, og kan i 2013 skilte med kun én halvlang tur på 17 km, og flere normale distanser, fra 9-12 km, samt at jeg har priorert minst ei intervalløkt i uka. Det er mest med tanke på halvmaraton-deltakelse i  Egersund i begynnelsen av mars (mulig jeg står over en halvmaraton-konkurranse kommende lørdag), fordi jeg ønsker fart inn mot denne.



Jeg kan ikke si at forberedelsene som egentlig startet 3. desember, går dårlig, men savner det «lille ekstra». Av erfaring vet jeg at det er lettere å legge ut på lengre turer med en gang det skrives februar på kalenderen, så jeg skal nok få inn kilometre i beina før det braker løs 21. april.


95 dager er rundt 13 uker, og med to løpefrie dager, betyr det at 62-63 økter gjenstår før vi setter kursen mot London. Av disse bør 12 overstige 20 km, blant dem igjen bør det være minst ei økt på rett over 30 km og noen rundt 25-26 km. På de aller lengste får jeg nok selskap av denne dama, Janne - det fungerte veldig bra under fjorårets oppkjøring iallfall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar