tirsdag 25. desember 2012

Luke nummer 24

Siste adventsluke, og denne gang  blir det en "hummer-og-kanari-luke".  Klarer bare ikke å plukke ut én spesiell treningstur lengre, og løpene jeg deltok i, har jeg behørig omtalt en gang til, i hver sin adventsluke.



Nøyer meg med å oppsummere trenings- og løpeåret 2012, der alle økter har hatt hver sin sjarm, enten det har vært med særdeles friske, lette og opplagte bein eller kilometrene bare har vært et ork. Fellesnevneren er uansett at hver treningsøkt er like mye verdt. Har gjennom året som har gått lært å sette pris på at kroppen fungerer, jeg har blitt flinkere til å prioritere frisk luft framfor mølla uansett vær, jeg har vært sta og gjennomført det jeg har satt meg som mål  - og sist, men ikke minst, jeg nådde årets største mål, å fullføre et maraton på under 4 timer.




Bare man har trua, så får man til det meste. Men man må også ha en solid dose motivasjon som ligger til grunn for å klare å prioritere å løpe mutters alene i regnvær, snøstorm, solskinn - i kilometer etter kilometer og mil etter mil. Men resultatene kommer. Uansett. I en eller annen form.

Fortsatt er det noen dager igjen av dette året, og de skal benyttes til å bokføre de siste kilometrene. Er veldig spent på sluttsummen, men antar den ligger et sted mellom 2200 og 2500 km.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar