lørdag 22. desember 2012

Luke nummer 20

For to måneder siden, en passe kald høstdag i oktober, tok jeg T-banen fra Oslo sentrum til Majorstua og startet løpeturen derfra og bortover mot Frognerparken. Det var lenge siden jeg hadde trasket rundt i parken, man snakker minst 20 år, og hvilket eldorado for løpere. Stier på kryss og tvers, minimalt med stigninger og ikke altfor mange andre likesinnede. Av og til er det greit å ikke løpe i kø...



Det ble noen stopp for å ta bilder, noe det alltid gjør når jeg er på steder jeg ikke har løpt før..



Videre fra Frognerparken gikk turen ned mot Skøyen og såvidt i retning Bygdøy, før jeg snudde - hadde bestemt meg for at det skulle bokføres 10 km, og det ble det også. Finner det forresten sjarmerende å løpe i Bygdøy allé mens byen er i ferd med å våkne til liv.

Kilometertidene er ikke så mye å skryte av, og denne formiddagens løpetur går ikke inn i historiebøkene som den mest intensive. Men det er bra med variasjon, og det er motiverende å løpe forbi steder man ikke ser daglig. Og dessuten - jeg liker Oslo-høsten, utrolig mye bedre enn regn og nordavvind som gjør at det pisker inn vannrett.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar