søndag 16. desember 2012

Luke nummer 13

Og siden snøen laver ned, må jeg tilbake til sommertider. I dagens luke  blir det gjensyn med bilder fra Spania-ferien i juli. Jeg var bortreist i 23 dager og fikk notert 17 løpedager, mest for vedlikeholdets skyld. Det var aldri aktuelt å la joggeskoene bli igjen hjemme, så to av parene ble med for å møte varmen fra støvete asfaltstier og gyldne sandkorn.


Siden jeg har feriert samme sted (Torrevieja) flere ganger tidligere, er jeg kjent i området og hadde min faste, åtte kilometer lange rute jeg løp hver gang. Stod som regel opp mellom 07.30-08.00 og var på beina like etter. Prøvde å holde et visst tempo slik at turen ble på rundt 40 minutter.


Her viser Garmin helt fine tall fra første løpetur i begynnelsen av juli. Som dere ser, startet jeg å løpe klokka 08.11 og holdt en gjennomsnittsfart på 5.04 per km. Det var hardt nok i 26-27 grader. Det aller beste var å komme seg avgårde før kl 07.45, de dagene jeg klarte det, var temperaturen perfekt, et par gradere lavere enn nevnt.

Da rapportene hjemmefra meldte om øs-pøs regnvær og temperaturer på rundt 15 pluss, var det ekstra kjærkomment å løpe blant palmelunder og strandpromenader (friste, friste...).



Løypa er av den enkle sorten for en morgengretten person som meg - det hadde ikke vært noe særlig hvis det var altfor kupert terreng. Beine veien, litt nedover, og så inn på litt vanskeligere og løsere underlag (sand) et godt stykke, før det bar over en promenade, fortsatte med litt sand, og over på ny promenade før den siste halvannen kilometeren gikk på grus og asfalt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar