onsdag 19. desember 2012

Luke nummer 18

Luke nummer 18 skulle vært skrevet i går, men ble det ikke, så da kommer den nå. Siden jeg er i reisemodus hva adventskalenderen angår, fortsetter jeg i samme spor - og holder meg også til Nord-Norge.



Søndag 12. august var det jobb i Alta - og som alltid når jeg drar så langt nord, blir det overnatting og litt ekstra tid til overs - som da kan brukes til å løpe. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på reise med joggesko i kofferten eller håndbagasjen, for den saks skyld (hvis det er snakk om en laaaaang dagstur).

 Utsikten fra hotellrommet

I dette tilfellet landet jeg nokså tidlig, iallfall hadde jeg god nok tid til å sjekke inn på hotellet, ta meg en kort løpetur, før jeg dro på kamp i Finnmarkshallen (sprøtt å spille innendørsfotball når været er som det er og måneden er august).


Som alltid når jeg ikke er kjent i området, velger jeg det tryggeste, nemlig å løpe et visst antall kilometer én vei, og så snu. Enkelt og greit. Tiden jeg hadde til rådighet tilsa at det ikke kunne bli lengre enn 7-8 kilometer denne søndag formiddagen, men det er tross alt bedre enn ingen løping i det hele tatt. Hadde glemt pulsklokka, så Endomondo-appen måtte igjen tas i bruk, jeg liker ikke dette så godt som å ha klokka på armen for full kontroll, men det duger og jeg får dokumentert økta som tross alt er det viktigste. Startet i passe rolig tempo og stoppet litt opp underveis for å ta bildet (det ovenfor), men glemte da å stoppe klokka, så gjennomsnittsfarten ble ganske lav. Nedenfor ser du utviklingen, og det er nærliggende å tro at den tredje kilometeren ikke er 9.08, men 5.40....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar