lørdag 18. februar 2017

Helgemodus

Hva i all verdens rike skriver jeg om på bloggen, spurte jeg en jeg kjenner. Svaret kom kjapt. Weekendmode. Okei, da. Her er min helgemodus.




Bildet lyver likevel litt, for det knipset jeg for to uker siden, på vei til årets pressefest i Stavanger journalistlag. Men siden jeg ikke skulle ut på spennende denne helgen og fordi jeg egentlig liker å pynte meg på en lørdag, får det bli denne helgens jåleri-utskeielse.

Weekendmode. Helgemodus.

Siden dette i utgangspunktet er en blogg som skal inspirere og motivere til løping, starter jeg med det. For meg begynte helga i går, like etter jobb. Det ble 12 km på asfalten, på mitt yndlingsstrekk, langs E39. Ja, jeg liker lyden av biler som kjører forbi mens jeg løper på sykkelstien, og løper like gjerne E39 den strakaste vegen framfor å ta en avstikker i skauen.

12 km bokført fredag ettermiddag, på en slik ettermiddag i februar som går inn i minnebøkene som en av de bedre. 7-8 grader, blåtime, null vind og lette bein, som hadde fått hvilt litt ekstra på grunn av sjukdom i begynnelsen av uka.

 Lucky me som bor på Vestlandet og slipper snø vinterstid.

Resten av kvelden ble tilbragt på sofaen - stort sett.

Lørdag hadde jeg for første gang på flere uker ingen løpeavtale som skulle gjennomføres grytidlig. Det betyr flere kopper kaffe og ferske papiraviser til frokost. Løpeturen ble gjennomført, langs samme trasé som gårsdagens, bare litt lengre.

På plass som håndballmor på tribunen for å se ene sønnen i aksjon, og så hjem igjen til rolig hus. Matlaging, kaffebesøk og så altfor mye lakris.

Ledig tid brukes til å skrive en del av innholdet. til hjemmesiden som er under konstruksjon for tida. TH Run Travels AS realiseres om kort tid, og håpet er å få den ferdig til 1.mars.  Vi er heldige som har dyktige folk til å gjøre den jobben.

 Soon, very soon....

Rotete innlegg, men kort oppsummert er dette min helgemodus. Hvis jeg tar søndagen på forskudd, blir den nokså identisk dagen i dag, med unntak av håndballkamp, og sikkert ikke så mye lakris (det er tomt i boksen).








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar