mandag 21. november 2016

Jeg - en maratonglobetrotter?

Det er alltid noe å strekke seg etter, også mål som ikke har med tider å gjøre. Visste du at du er en maratonglobetrotter når du har løpt maraton i 10 land? Jeg er visst en maratonglobetrotter.


Per i dag har jeg 12 ulike land på samvittigheten, og det 13. kommer etter om seks dager.

Norge, Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrike, England, Nederland, Italia, Hellas, Østerrike, USA og Dubai er nasjoner som foreløpig står på lista. 

For å bli provisorisk medlem i Maraton Globetrotters, må du kunne skilte med deltakelse i fem ulike land. Fullverdig medlemsskap krever det dobbelte.

Foreløpig er det fem nordmenn på lista som har ti eller flere maraton i ti eller flere ulike land. Det betyr ikke at det er slik i praksis, for man må aktivt melde seg inn for å bli registrert. Og antall nordmenn som deltar i utenlandske løp, er stadig stigende.

Jeg er jo litt nerdete, så jeg synes dette er festlig. Og det finnes flere lignende mål å strekke seg mot, blant annet fem på norsk jord på ett år, og fem på bergensk jord, også det i løpet av et kalenderår.

Noe å tenke på, selv om fem på bergensk jord ikke er det som frister aller mest (selv om jeg innrømmer at både medaljen, kaffe mocca og croissanten smakte fortreffelig etterpå).











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar