torsdag 19. mai 2016

12 dager

...siden jeg postet et innlegg sist. Det føles som en evighet siden. Mye har skjedd siden 7. mai. 


For snart to uker siden løp jeg Wings for Life Worldrun i Stavanger. Med høye, men dog realistiske ambisjoner, stod jeg på startstreken og trodde virkelig at 30 km-grensa skulle nås for første gang, i mitt tredje forsøk. Det vil si - de to andre gangene har jeg ikke prøvd på annet enn 25.

Bakkene, og dem var det rikelig av, samt 25-26 grader og null vind. Ja, jeg skylder på løypetrasé og værforhold til at det «kun» ble 24.72 km, for å være helt nøyaktig. Jeg liker som kjent ikke bakker, og det ble nok slengt ut noen ufine gloser i hytt og vær. Bakkene var det store samtaleemnet i etterkant, det var visst ikke bare jeg som synes årets utgave var i tøffeste laget. 

Vel - uansett er Wings for Life Worldrun et utrolig bra arrangement, faktisk litt undervurdert etter min mening. Jeg synes arrangøren fortjener enda mer pressedekning i avisenes sportssegment, for her er det mange gode og flotte prestasjoner ute og går, i tillegg til det folkelige preget. Topp og bredde går hånd i hånd - som journalist er det bare å gni seg i hendene over alle historiene som finnes der ute.


For hvor kult er det ikke at mor og datter, designerne Gunn Auglend Nedrebø og dattera Elsa Fredrikke ikke hadde løpt en eneste meter før i vinter, og så kom de seg nesten til mil-merket. Jeg tar av meg hatten. Og de har fått løpeblod på tann. Dette vil de fortsette med. Det ene tar det andre, som det ofte gjør når man lykkes og når et mål.





Hva er ditt løpemål?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar